D-FIE, now is language-neutral

We talked to people, discussed in groups and discussed with our respected readers, went to the learned mass and intellectuals, even we did a survey with common users, whom we value and actually want to value their life and economic movements. Finally we reached to the editorial decision to make D-FiE absolutely Language-Neutral platform to address trauma, trouble and opportunities for common people.

So that people from anywhere can from any background can speak out. People must use this platform to tell world their own economic crisis in their own native language. 

We will definitely try to give you brief in any international language, for your cognizance.    

আমরা দেখেছি এবং সমাজের বিভিন্ন শ্রেণীর মানুষের সঙ্গে আলোচনা করে বুঝেছি ইংরেজিতে লিখলে একশ্রেণীর মানুষের কাছেই শুধু আমাদের ভাবনা পৌছচ্ছে। কিন্তু প্রয়োজন সমাজের প্রান্তিক জনের কাছেও Inclusive Economy-সংক্রান্ত আলোচনা গুলো পৌছানো। যখন Dialogue Focus Inclusive Economy (D-FIE) আমরা প্রথম প্রকাশ করি, সেই সময় আমরা চেয়েছিলাম এই platform টিকে ভাষা নিরপেক্ষ রাখতে। যাতে গণমাধ্যমের যে প্রভাবের কথা আমরা বলছি, সেটা আদতে কার্যকর হয়। প্রান্তিক মানুষজন যারা ইংরেজিতে সরগর নন তাঁরা যাতে তাদের মাতৃভাষাতেই এই গণমাধ্যমের সুবিধে নিতে পারেন।

সম্প্রতি আমরা সিদ্ধান্ত নিয়েছি, ইংরেজির পাশাপাশি তাই অন্যভাষাতেও প্রকাশিত হবে D-FIE একই platform-এ।

Leave a Reply